Wie is Frank Overgoor?

Inspireren

Ondernemers bijstaan op een terrein waar ze zich vaak onwennig in voelen. Dat is waar het voor mij om draait. Cijfers, balans, winst- en verliesrekening. Aftrekposten voor de belastingen. Vrijgestelde diensten voor de omzetbelasting etc etc. Er zijn zoveel zaken waar je als ondernemer mee wordt geconfronteerd. Wat zou het fijn zijn als er iemand is die je op dit vlak bij praat. Zodat je op hoofdlijnen snapt wat er staat te gebeuren. En waardoor je geen problemen krijgt met de belastingdienst. En zo weinig mogelijk betaalt. Niet door te frauderen, maar gewoon door de zaak goed te registeren en te organiseren. Bij dat alles kan ik, Frank Overgoor, je bijstaan.

Het verder ontwikkelen van deze onderneming beschouw ik als de derde fase in mijn beroepsleven:

Adviseur bij kredietaanvragen

In fase 1 was ik kredietaccountant bij ABN AMRO Bank (circa 12 jaar). Ik heb in die periode vele mkb-ondernemingen bezocht en me een mening gevormd over hun kredietwaardigheid.  De gedachtegang van een bank en/of bankaccountmanager is mij niet vreemd. In  deze fase is mijn begrip van een liquiditeitsplanning vergroot. Niet alleen terugdenken, maar juist de toekomst inschatten is van groot belang.

Accountant/klantondersteuner

Tijdens fase 2 was ik (enig) eigenaar van een succesvol accountantskantoor (team van tien mensen, circa 13 jaar). Ik was opleider, coach en eindverantwoordelijk voor vaktechnische zaken. Kortom ondernemer in al zijn facetten. Vooral het coachen was een zeer inspirerende bezigheid. Ontwikkelen van vaardigheden bij medewerkers en klanten was voor mij een heel dankbaar en vruchtbaar proces.

Maar vanzelfsprekend ben ik in deze jaren vele varianten van de omzet-, inkomsten- en vennootschapsbelasting tegen gekomen. Dat is wel zo handig als referentiekader bij het bijstaan van nieuwe klanten. Maar ook het onderzoeken van een nieuwe ondernemingsvorm, het oprichten van BV’s en het bemiddelen bij problemen tussen partners zijn activiteiten waar ik me in thuis voel.

Mijn ultieme kwaliteit is verbinden. Dus niet zozeer de macho die alles weet. Maar meer de persoon die in samenspraak met  klant zoekt naar antwoorden en oplossingen.

Na de vele beroepsjaren had ik gedurende 2013 behoefte aan een sabbatical. Tijd om de batterij op te laden, ervaringen te evalueren en nieuwe inspiratie op doen. Tijdens deze periode is het concept van de nieuwe onderneming ontstaan, waarbij ik de mogelijkheid heb mijn klanten nog meer persoonlijk te kunnen ondersteunen.

Wil je meer over mij weten, kijk eens op mijn linkedin profiel.

Zegmaarfrank

  • Gunstige tarieven (zowel vaste tarieven als waardebepaling achteraf)
  • Lage overhead
  • Gebruik van‘tools’ van o.a. belastingdienst.
  • Gebruik van zelf ontwikkelde software (daardoor lage automatiseringskosten);
  • Informele en directe communicatie met onze klanten;
  • Klant bepaalt vorm van samenwerken (zie werkwijze). Bijvoorbeeld klant zelf administratie invoeren. Online administreren wordt daarbij van harte aan bevolen.
  • Allround, maar surplus ervaring en kennis in de volgende branches: advocatuur, grafisch ontwerp,horeca,  zzp’ers in diverse branches;
  • Ons werkgebied is Amsterdam. Bezoek aan huis/ kantoor is mogelijk.
Share This